Härtill är jag nödd och tvungen!

15Sep16

En stor dag – Knasluvan har idag tagit Spårvagnen hem från skolan själv! Jag stod på trappan och väntade. Detta är första träningsförsöket. Jag har nämligen nu fått reda på att arbetstiderna på akuten är 9:00-17:30! Jag skulle alltså behöva en teleportör för att ta mig till fritids i tid då de stänger..  tadaa 17:30. Efter 5 min funderande kom mitt bekväma jag fram till att Knasluvan nu var redo för egen nyckel och egen hemgång de dagar jag jobbar sent. Han har sen länge åkt till skolan själv men då följer jag honom till hållplatsen och vinkar av. Sen stannar den precis utanför skolan utan att han behöver korsa spår eller väg. Men nu – självständighet 2.0.



One Response to “Härtill är jag nödd och tvungen!”

  1. 1 Ullah

    Hur gammal är han nuförtiden? I min värld är han närapå nyfödd, men misstänker att tiden gått. Allt du berättat tyder på att han klarar det själv! Jag ser många unga personer ensamma på bussar och vagnar, det verkar funka!!!


Kommentera

