I väntans tider…

15Mar16

Vi planerar tillökning i familjen. Jag tänkte låta Olivia sköta det hela den här gången. Sagt och gjort avslutades p-pillerbehandling i januari med planerat leveransklara ungar innan sommarsemester. Ja sen har det hänt absolut typ ingenting. Förra veckan var hon trött och åt dåligt och jag fick upp hoppet. Ända tills jag hittade en UPPKRÄKT MASK på golvet! Mask – inte ungar i magen!! Urrrkk! Nu är hon behandlad och mår prima och jag börjar så smått känna mig ren igen efter frenetiskt handtvättande i nån vecka eller så.

Ja ja, vi fortsätter på inslagen väg och letar hallotuttar.



2 Responses to “I väntans tider…”

  1. 1 Hobbyuppfödare också

    Spännande. Den sida du har hittat är inte helt sanningsenlig. Det är inte en kanin vi talar om. Honkatter måste löpa men kan ha så kallad tyst löpning. Löpningen är ljusstyrd, särskild här på norra halvklotet. Katter löper vanligen var tredje vecka. Det är väldigt olika hur lång tid det tar innan en hona kommer igång att löpa efter att hon ätit p-piller. /hälsningar veterinär

    • Fantastiskt att vi har expertstöd på en blogglängds avstånd! Jo det verkar som ljuset blir avgörande, jag hoppas att mars ska göra sitt jobb! Ska bli så spännande.


Kommentera

