Lättnadens lättnad

09Feb16

Under hela utbildningen har jag tänkt att det där med barnomsorg på obekväm arbetstid, det löser sig nog. Jag hade förstått att man kunde få möjlighet till barnomsorg i hemmet om man jobbar kvällar och nätter lite sådär oregelbundet (när man inte kvalificerar för nattis). Det har ordnat sig så fantastiskt bra att femmismamman i Knasluvans klass, S, har erbjudit sig att ta Knasluvan när jag har jour. Så sover han hos dem (S&J, dags att introducera kort-namn…).

Jag skickade in ansökan innan jul men besked har dröjt. Av de kontaktpersoner som fanns angivna valde jag naturligtvis i någon Murphysk anda den odugliga som inte återkom trots löfte x3 (deja-vu!). Så under några veckor har jag levt i ovisshet och insett att det här karriärvalet kan blir synnerligen komplicerat!

Men så kom det tillsist, beslutet…

image



3 Responses to “Lättnadens lättnad”

  1. Hej jag måste bara fråga, blir så nyfiken. Innebär det alltså att den här mamman S ska jobba för kommunen? Eller är det ngn annan som kommer hem till er? / Nyfiken i en strut

  2. Wow, det är ju helt grejt!


Kommentera

