Handfast fröken

18Sep15

Idag fick jag med mig två uppspelta killar hem. De har spelat fotboll med fröken. Och tjejerna i klassen var också med. Fröken hade lyft bort spelarna i motståndarlaget om de stod i vägen. Handfast tycker jag. I like fröken!

I övrigt i veckan har det skett en katastrof. Knasluvans älskade gul-svarta glasögon har gått i graven. Skalmen pajade och går inte att laga. Han var otröstlig. Och jag förstår honom. Vi har inte mött någon vuxen kvinna hittills som inte komplimerat Knasluvan för hans glasögon. Så mycket uppmärksamhet!

Vi hoppas att nästa par blir lika framgångsrika.

Jag har haft förmånen att klämma på en radda nyfödingar på BB-rond. Jag sa naturligtvis att alla var fantastiska (vilket de också var). Grundläggande konsultationskunskap när det gäller nyblivna föräldrar.



One Response to “Handfast fröken”

  1. 1 Ullah

    Supergillar allt, särskilt det med nyfödingarna (❤ ) , utom det med brillorna. Men det blir nog bättre det med!!!


Kommentera

