Men varför kommer inte den riktiga tomten?

14Aug15

Knasluvan och jag har just haft ett samtal om jultomten. Han påstod att det var morfar som var utklädd i julas. Han var så övertygad att jag var tvungen att erkänna och ge honom rätt. Och han fick också ur mig att ett år var det kusinernas farfar som klätt ut sig. Kände mig lite sentimental över att ännu en era var över, ända tills Knasluvan fortsatte:
”Men, varför har inte den RIKTIGA tomten kommit!!?”

2 Responses to “Men varför kommer inte den riktiga tomten?”

  1. 1 Malena

    Ha ha. När F gick i 1:an sa hon ”Alltså, ingen i min klass vet att tomten finns på riktigt?!” Då tyckte jag att det var läge att berätta hur det ligger till – och det tyckte F också visade det sig 😉


Kommentera

