Lugnet efter stormen

24Jul15

Vi har just vinkat av de senaste nattgästerna i sommarhuset. Och lika roligt som det är när de kommer, lika skönt är det när de åker igen! Sommar och semester är den tid då jag mest saknar en ”riktig” familj. (Eller faktiskt enda gången). Det vore skönt att bara ha sällskap och njuta av tid tillsammans som familj. Nu välkomnar vi besökare högt och lågt, men det är ju inte helt avkopplande… framåt eftermiddagen dag två blir jag så rastlös och känner bara att jag vill vara själv. Och sen när de har åkt blir jag strax rastlös åt andra hållet.

I morgon blir det lunchgäster.

3 Responses to “Lugnet efter stormen”

  1. 1 Susanna

    Jag brukar känna likadant. Fast sen tänker jag att om vi var två vuxna i den här familjen så skulle vi ha två släkter att tvångs(?)-umgås med och två uppsättningar vänner att upprätthålla vänskapen med. Kanske. Alltså, det är så roligt med allt umgänge också – förstås, men vilsamt är det ju inte.

  2. Jag känner exakt likadant.
    Hatar att vara vuxenensam på semestern samtidigt som jag tycker det blir slitigt efter ett tag att jämka med andra familjer. jag har olika sorters vänner att fira semester med – en del är mer avslappnade och andra mer kravfyllda men det är alltid en annan.familj.
    Och barnen måste ju också förhålla sig DYGNET RUNT till andra barn till skillnad från.hemma.då.vi är.själva kväll natt morgon.

    Sen.hatar jag att min semester ska vara beroende av hur andra.planerat sin semester. För vi både vill och behöver umgås med andra för annars har vi inte lika kul…

    Faktiskt också enda gången jag känner mig ensam som vuxen – semestern.


Kommentera

