Flickan med flax!

23Apr15

Jag ska jobba som underläkare i sommar på sjukhuset, från början av maj (!! = snart) till mitten av augusti. Medveten om att jag befinner mig längst ner i näringskedjan bad jag om tre veckors ledigt totalt under perioden och om någon vecka kunde ligga mellan v28-31 då fritids är stängt skulle det underlätta mycket. Nu har jag sent om sider fått besked och jag får v28, 29, 30!! Det kunde jag inte drömma om. Och så ofantligt skönt,  jag får ju en sommarsemester!! Ligger här på soffan helt utslagen av lycka.

Och annars är det också bra. Gör praktik på vårdcentral just nu och TAR EGNA PATIENTER!  Göteborgare – beware! Väldigt kul,  och faktiskt har jag upptäckt att jag ändå kan ett och annat! Det kanske blir en doktor av mig också, även om jag blir full i skratt bara av att tänka på det. Dr Knasluvemamman. Jo-jo.

5 Responses to “Flickan med flax!”

  1. 1 Ullah

    Oj! Så om jag stöter på en person som ser misstänkt ut kommer jag att fråga. Kodord: ”knas”, blir det bra?

  2. Så jäkla bra! Hurra för dig!!

  3. 5 Tudorienne

    Fasen vad härligt! Det är du så värd.
    Det är ju så galet coolt det du gör, vilket ju betyder att DU är galet cool.


Kommentera

