Påsk med tradition

06Apr15

För fjärde året i rad tillbringade vi påsken i sällskap av goda vänner (fam Javilljagkan), sol, snö och skidbackar. Jag edgeade till det hela lite genom att få med mig en fullständig packning sånär som på den lilla detaljen plånbok. Det hela uppdagades en timme in på resan när vi stannat för att handla festis på ett Lidl. Efter en snabb googling på ”böter glömt körkort”, inventering av Knasluvans välfyllda plånka (han hade fått 500 i semesterpeng av morfar! (jag också f ö men det hjälpte ju föga, dessutom fick jag 400 av dem i form av rör (tänk tvättmaskin))), samt en säkerhetscheck att vårt välsituerade sällskap kunde rycka in,  tog jag beslutet att köra vidare. Plånboksnaken.

Allt gick prima och jag har nu fortfarande i mitt 26,5-åriga (WTF!?) körkortsliv inte fått visa upp det någon gång! Ja alltså för polisen då, på systembolaget händer det ju. (Nää det var inte sant, men jag hoppas.)

I år prövade vi Branäs. Helt okej!! Och bara 3 mil till vänster efter den fantastiska vägkrogen.

image

Knattarna

No Responses Yet to “Påsk med tradition”

  1. Kommentera

Kommentera

