Dyr surfplatta

26Mar15

Vi fick ju en surfplatta i julklapp av tomten, Knasluvan och jag. Det var ju väldigt snällt av hen men det har fått konsekvenser! Mobila bredbandet med 10Gb/månad har varit prima –  tills nu! Januari: 13 dagar innan uppsurfat. Februari: lyckad restriktion. Mars: slut IGEN! Jag betalar alldeles parfekt lagoma 74,50/månad för detta (tre:s fyndhörna). Jag har under studieåren dragit ner på alla såna där månadskostnader. Ingen fast telefon, ingen kabel-tv, inga Netflex-abonnemang eller andra 199 kr/mån-utgifter.

Men nu är det hemklickat (mha 6 Gb i telefonen, thank God) – fast bredband från Com Hem utan surfbegränsning. Nu ska här streamas. (Jag noterar att på motsvarande sätt som jag var ”för-snål” när jag skaffat Knasluvan och funderade på studier, så är jag nu för-slösig när det börjar närma sig slutet.)

Kan någon för övrigt gissa vad jag får i lön i sommar på mitt första underläkarvikariat? #bordesnålavidare

One Response to “Dyr surfplatta”

  1. 1 Ullah

    Slänger ut en gissning utan att googla: 30 000 i månaden.


Kommentera

