Syskontankar

22Feb15

Jag har ju lämnat det bakom mig. Funnit frid i att det bara blir Knasluvan. Det krävdes IVF:ande in absurdum (totalt 9 st + 1 FET). Immunologiska experiment-behandlingar. Akupunktur. Priming. Assisted hatching. Till och med byte av donator – fast jag bevisligen redan hade den perfektaste. Men tillslut nådde jag en punkt där jag faktiskt var klar. En sorg men också en lättnad. Jag var helt enkelt överbevisad.

Två år har gått sen sista försöket. Och ibland kommer något upp som väcker längtan och drömmen till liv. En femmis-mamma som väntar sin trea. Berättelser om 47-åringar som får tvillingar. Någon som har ett strå över från just min donator. Tanken på äggdonation.

Idag var en sån dag.

Det går över.

3 Responses to “Syskontankar”

  1. 2 Singelmamma

    Längtan finns kvar och saknaden, en viss sorg. Det blev ”bara” ett barn. För det mesta accepterar jag det (och är väl ändå nöjd) men då och då dyker ju tanken upp; jag skulle ju ha 3

  2. Känner så väl igen mig. Oftast är jag tillfreds med ”bara” Lejonungen men ibland när jag ser syskonpar, en gravidmage eller liknande hugger det till i hjärtat. Kram


Kommentera

