Gula baddaren

04Jan15

Jag tentapluggar för fullt men idag tog vi ledigt och prövade närmsta äventyrsbad. Helt ok även om vi nu har Lalandia som referens. Där träffade vi på en klasskompis till Knasluvan och hennes pappa. Möjligheten att imponera är ju bästa modingjutaren så vips hade de båda hoppat och dykt sig till en baddare. Sen avslutades eftermiddagen med en stunds lek hemma hos henne.

Jag har ju nämnt det tidigare men jag är verkligen glad över hur fina vänner Knasluvan redan fått här, hur trevligt och personligt området är men också hur trevliga alla föräldrar är! Det är ju några som är extra sociala dit vi blivit hembjudna (och också bjudit tillbaka) men alla är verkligen genuint trevliga. De som bjudit hem oss får ju så klart ett extra plus, det är inte självklart när man är ensamstående. Finns det en man med så tror jag att det är lättare att ta det steget. En kontaktpunkt till liksom.

Och alla verkar också ha samma inställning till barn och kompisar är alltid välkomna. Precis som det ska vara. Så här leks det friskt var och varannan dag. Ena gången här och andra gången där. Och är det vardag så hämtar man 17:30. Så hinner man äta och varva ner hemma innan det är dags för sängen.

Det enda lilla jag önskar mig nu är några små miljoner extra och ett radhus till salu i området. Det är väl ändå inte för mycket begärt, när man önskar sig så hett!

No Responses Yet to “Gula baddaren”

  1. Kommentera

Kommentera

