Respekt

25Jun14

Jag måste ge all min respekt till de som sliter som undersköterskor år ut och år in och det för en usel lön och med taskiga arbetstider! Jag är glad om jag tar mig igenom mina sju veckor i sommar och hoppas att jag aldrig mer behöver torka bajs efter det. Jag är in i märgen trött, och otroligt tacksam att jag bad om, och fick, tre veckors semester.

Jobbar 12:30-21:30 i morgon, 6:45-15:30 på fredag. På lördag fyller Knasluvan 6 och det blir firande med de närmsta, jag är ledig. På söndag jobbar jag 13:30-21:30 men innan dess ska vi klämma in ett kompiskalas mellan 11 och 13. Måndag 6:45-15:30. Ledig tisdag. Jobbar on-to. Och sen – SEMESTER! Jag räknar ned.

2 Responses to “Respekt”

  1. 1 Ullah

    Det känns ändå som en bra idé att en blivande läkare får se den sidan av vården också. Men det vet du ju redan! Grattis i förskott till Knasis och till hans mamma!


Kommentera

