Det var bättre förr

10Jun14

Enkla saker jag saknar från vårt gamla boende; kors i taket – vår lokala ICA! Den må ha varit Sveriges dyraste men det var smidigt att kunna sköta små- och impulsinköpen där. Nu finns det en liten, liten kvartersbutik men där köper jag inte gärna något annat än mjölk. Och jag cyklar inte heller förbi någon affär på väg till/från  skolan. Jag har visserligen bil nu (delar med mormor) men jag är lite för miljömedveten snål för att ta bilen för småhandling (p-avgift eller tull). Och restaurang finns det bara en, ingen take away. Ingen pizza, ingen thai och ingen ”nakiniku”.

Men i höst blir det skillnad då Knasluvan börjar skolan. Då passerar vi både affär och restauranger på vägen. Det gör nog susen för mathållningen och matlagningsinspirationen hoppas vi.

No Responses Yet to “Det var bättre förr”

  1. Kommentera

Kommentera

