Murphy’s invers

07Apr14

Jag har fått sommarjobb. På MAVA, medicinsk akutvårdsavdelning! Jag pratade med dem tidigare i år men la ner projektet eftersom arbetsdagen börjar 6:45 och det gick ju inte att få ihop med förskola osv. Fick istället napp på en vårdcentral i stan. Men det kändes inte rätt och jag ville egentligen ha det där MAVA-jobbet, det är en supererfarenhet att ha varit där inbillar jag mig. Så jag chansade och ringde stadsdelsförvaltningen ang lösningar för barnomsorg men trodde egentligen inte på det. Döm om min förvåning när det blixtsnabba svaret blev ”Ja men då får vi öppna lite tidigare på förskolan under de veckor som du behöver. För han kan ju inte byta förskola (till en med utökade öppettider) bara för några veckor!” Så det blev ny kontakt med MAVA och idag fick jag besked att jag får jobbet! Dessutom får jag vara ledig v 28, 30 och 31 (trodde jag aldrig!!). Och nu har förskolechefen bekräftat att de öppnar 6:25 de dagar jag behöver.

Kan det vara en Murphy’s kompensation tro?

5 Responses to “Murphy’s invers”

  1. 1 Ullah

    Grattis, vad roligt och bra!

  2. 2 Katarina

    Åh, så skönt att höra! Heja dig och stadsdelen (som ibland visar sig funka bättre än man vågar hoppas)! Och MAVA!
    K+2xH

  3. OMG!!!!! FANTASTISKT!!!! Grattis – precis det flyt du var värd efter studievägledaren-från-helvetet!

  4. 4 Tudorienne

    Fantastiskt!

  5. 5 Nylsa

    Hurra vad skönt med lite medgång! PH vad bra att förskolan löste det så snyggt, heja heja!


Kommentera

