På paus

13Mar14

Jag känner mig som livet står lite på paus. Den här skolsituationen som aldrig verkar bli helt bekräftad (i princip klart men väntar på bekräftelse från DEN DÄR HELVETES JÄVLA STUDIEVÄGLEDAREN som aldrig återkommer i någon endaste fråga) påverkar mig  otroligt mycket. Jag är lättretlig, skriker åt Knasluvan och känner mig allmänt ur balans. Svårt att koncentrera mig på studierna som faktiskt pågår – dessutom.

Sen är det lägenhetsrenoveringen. Så länge inte köket är klart och det är allmänt kaos känns det inte kul att bjuda hem någon. Så jag har liksom inte kommit igång ned att ta tag i min förhoppningsvis nya och nygamla göteborgsbekantskapskrets. Faktum är att jag inte ens kommer gå på Femmis årsmöte som är här i Göteborg på lördag. En konsekvens av att jag inte ens bemödat mig att betala medlemsavgiften i år. Men det hade jag väl kunnat ordna om jag engagerat mig en gnutta.

Men en gnutta engagemang, det finns faktiskt inte över här. All energi går åt till ovisshet och frustration. Fortfarande.

4 Responses to “På paus”

  1. 1 Tudorienne

    Kram! Hoppas det lättar upp snart!

  2. 3 Pippigull

    Åååååå kram!

  3. 4 Åsa

    Stor kram! Ta hand om dej.


Kommentera

