Skrikarg

20Dec13

Mitt examensarbete har förlöpt i huvudsak väl här under hösten. Mycket jobb att samla in data men jag fick ligga i lite så gick det. Så långt allt väl. Sen skulle jag få hjälp med statistiken av nån professor. Jag levererade i tid till honom. Han levererade inte tillbaka och jag rullade tummarna. Det som skulle ta två veckor levererades endast delvis, och det efter fyra veckor och mycket påtryckningar. När jag frågade när resten (den viktigaste) kunde tänkas bli klart fick jag till svar att det minsann inte gick att analysera data så som vi levererat den och att han faktiskt inte kunde lägga så mycket tid på det här. Så vi kunde göra om och återkomma sen. Och det klämde han ur sig efter fyra veckor! Tillslut fick jag i alla fall allt men det hela har inneburit att jag haft en vecka på mig att skriva resultat och diskussion istället för planerade tre och en halv. Och det blir inte bra. Min plan var att vara helt klar den 18:e (deadline är 29:e). Jag har sett fram emot att sätta igång med lägenheten men kände att jag måste lägga dagen idag på exjobbet för att bli klar. Men det blir ändå inte bra!! Så nu måste jag lägga morgondagen på det också (och säkert fler dagar nästa vecka). Jag har ju en hel lägenhet som väntar på renovering!! Tack för respekten för andra människors tid – NOT (gubbjävel)

One Response to “Skrikarg”


Kommentera

