Katastrofläge – avvärjt i sista stund!

13Dec13

I år har jag verkligen förberett väl inför Knasluvans luciafirande. Tomtedräkten framtagen, lykta fixad (inklusive batteridrivna värmeljus, de som är slut överallt den 12:e december) allt klart, och detta redan för en månad sen!

Ja, trodde jag iallafall… för imorse hittade vi inte tomteluvan!! Katastrof!! Det går ju bara inte att vara tomte utan luva, tyckte Luvan. Två krissamtal till grannar men inget napp. Så det var en gråtande Knasluva som gick till förskolan idag och jag försökte förklara att ibland blir det inte som man tänkt sig. Lärorikt för Knasluvan tänkte jag i ett försök att se det från den ljusa sidan. Men sen kom jag visst på att ringa en dagiskompis, och så var problemet löst!!

Pheew. Det där med besvikelser kommer det nog komma nya chanser att pröva på.

Glad Lucia!

No Responses Yet to “Katastrofläge – avvärjt i sista stund!”

  1. Kommentera

Kommentera

