Dagens ljus

06Dec13

Ett leende drog över läpparna på passexpeditionskvinnan när hon öppnade och tittade på bilden i Knasluvans nya pass. Och jag såg det och mitt hjärta tog ett litet skutt. Vilken fin bild, sa hon. Ja en fin pojke, sa jag. Att någon annan också ser, om så bara ett uns av vad jag ser i honom, och så var den här dagen fulländad.  

Det fick mig också att minnas ett speciellt tillfälle, av de otaliga gånger jag hämtat ut IVF-medicin på apoteket. Jag hade Knasluvan med mig i vagnen, och apotekaren log och nickade mot honom och frågade diskret – Har det funkat!? Och jag blev glad och kunde svara tillbaka – Ja, det har det faktisk! Det kom så oväntat, de brukar ju bara vara superproffs och opersonliga (med rätta, det är ju inte allt man vill bli personlig om) men den här gången blev det helt rätt. Och jag bär det med mig. 

 

No Responses Yet to “Dagens ljus”

  1. Kommentera

Kommentera

