Dom här ser jag jättebra i!

01Okt13

Ögondoktorn idag. Knasluvan har brytningsfel (astigmatism) som tycks vara förklaringen till den dåliga synen. Det blir glasögon som vi trodde. Knasluvan tar det med jämnmod och jag med.

Vi gick raskt till optikern för att prova bågar. ”De här ser jag jättebra i, det är inte suddigt alls!” konstaterade Knasluvan om varje par han gillade, dvs de som det stod LEGO eller Star Wars på. Att jag försökte förklara att det nu bara handlar om bågarna och att glas som passar Knasluvan kommer sen, hjälpte föga.

Men jag tror inte det kommer bli några Sta Wosch. Jag hade redan sedan tidigare spetsat in mig på ett par bruna sköldpaddsbågar med lite turkost inuti. (Som av en händelse väldigt lika mina egna, minus turkoset). Men så idag när vi skulle kolla var de inte kvar! Men den genomsympatiska personalskan ringde då runt och lyckades lokalisera ett par, på min beskrivning. Kommer in i butik om någon vecka så då får vi se om vi kan komma överens, Knasluvan och jag.

Måste rekommendera både Specsavers och Smart Eyes som har gratis glasögon till barn under 8 år.



No Responses Yet to “Dom här ser jag jättebra i!”

  1. Kommentera

Kommentera

