Gruppera, omgruppera

30Sep13

Sitter här och tycker att saker och ting är lite onödigt komplicerade. Tur att man är den flexibla typen i alla fall. Den processen med flytt och studieortsbyte alltså…

Krux 1: Först försökte jag få uppskov med exjobbet jag nu gör, för att det skulle stämma bättre ned studieplanen i Göteborg och en flytt till höstterminen 14. NOT possible, säger oflexibla KI.

Planen lades då om till flytt en termin tidigare, funkar ju också. Sökte och kom in i Göteborg nu i höstas för att ligga bra till för att få en plats på terminen jag vill börja efter jul.
Krux 2: ändå ingen platsgaranti, får definitivt besked i mitten av DECEMBER!

Krux 3: jag har ett område som jag vill bo i Göteborg där det nästan aldrig säljs något. Planen har då istället blivit att leta efter något tillfälligt i upptagningsområdet för den skola som drömområdet hör till. Eftersom hrla flytten handlar om att flytta nu så Knasluvan slipper byta skola. Men det finns typ inget i hela stadsdelen. Senaste intressanta objektet visade sig vara i en förening med 51 miljoner i ansamlade skulder…. Eh, nej tack.

Jag kanske borde skita i alltihop och bara bo kvar. Nä visst ja, jag har ju just sålt vårt hem.

No Responses Yet to “Gruppera, omgruppera”

  1. Kommentera

Kommentera

