My mind works in mysterious ways

16Sep13

Jaha, nu har det varit visning. Ingen rusning men inte heller tomt – helt enligt förväntan tyckte mäklaren. Ny visning i kväll. Och jag är så fruktansvärt nervös. Tycker bara någon kunde drämma till med ett jättebud så det kunde vara klartt! Och ändå – jag har ju inget att förlora. Jag har inte köpt något nytt, så jag måste inte få sålt. Och vi måste faktiskt inte flytta heller, även om det skulle betyda att Knasluvan får börja skolan här och riskera att byta skola sen. Så jag fattar inte riktigt vad det är jag är så stressad över. Eller visst ja, det kanske är att priserna kan skilja på så groteskt mycket pengar att man har så groteskt mycket att vinna, eller ”förlora” då.

Men nu under lunchen har visst min uppfinningsrika hjärna uppfunnit en flyktstrategi. Om vi inte får något bud på det vi begär så bor vi kvar helt enkelt – med bonusen att vi då renoverar köket, och flyttar en vägg. Det blir väl något att se fram emot. Morfar – nu får du uppbåda lite inspiration, du tycker ju att vi skall bo kvar 😉

One Response to “My mind works in mysterious ways”

  1. ååå ovissheten.
    Jag litar på mäklaren – ingen ko på isen än… och som du säger – annars får ni omgruppera och planera om. MEN än är det tumhållning från den här sidan!!!!!


Kommentera

