Rastlös och med lätt hemlängtan

10Aug13

Jag kan inte fatta att den här långa sommaren snart är slut. Nästa söndag packar vi väskorna och styr hemåt. Tio hela veckor har vi varit här på västkusten då. Det har varit en fantastisk sommar. Solsken, gäster, och ett sommarjobb som varit så kul att jag längtat efter att gå dit. Mormor och morfar har tagit hand om Knasluvan och det har också funkat jättebra. Lika mycket som han tröttar ut piggar han upp tänker jag.

Men nu känns det att det är slut på nåt vis. Vädret har slagit om, visserligen är det sol men luften är inte densamma. Inte så man blir sugen på att gå till badet, och det blåser lite mycket för en båttur.

Och framför oss ligger ju stora förändringar, och mycket öppna frågor. När vi kommer tillbaka nu skall jag fixa med lägenheten, kontakta mäklare och greja inför försäljning. Kommer vi få sålt till det pris jag vill ha? Och kommer vi hitta något nytt som känns bra? Vilken stadsdel? Kommer det kännas rätt att flytta? Är det rätt? Kommer det lösa sig med studieortsbyte för mig, och förskola och senare skola för Knasluvan?

Kanske inte så konstigt att jag känner mig lite rastlös och låg. Skulle vilja ha svaren på alla de där frågorna. Och gärna ett ja då.

Och så behöver jag klippa mig också.

5 Responses to “Rastlös och med lätt hemlängtan”

  1. Kan inte svara så detaljerat på frågorna, men kan i alla fall säga att jag är säker på att allt kommer att ordna sig.

  2. ååå jag hade ju skrivit en superlång kommentar som försvann 😦

    Men iallafall – som Ullah sa så brukar det lösa sig. Det är inte lätt att flytta från ett älskat boende, byta studieort eller förskola MEN om inget ändrar sig i livet förblir det ju likadant som innan.
    Hade inget förändrat sig hade du inte haft Knasluva (KATASTROF!!!) och så hade du inte börjat plugga igen. Så -ja-nä-ja-alltså- man vet ju inte men på nåt sätt brukar saker lösa sig – ibland får man pröva om igen (om tex ett boende/en föskola/eller så) och då hittar man mer rätt.

    Hur som helst – välkomna hem!

  3. 3 Katarina

    Det kommer att lösa sig! ❤
    Men det är inte en lätt period som väntar. Jag brukar tänka på beslut och flyttar som att befinna sig i ett limbotillstånd – oftast vedervärdigt med all sin osäkerhet både kring hur saker bli, och när de ska bli, men när man kommer ut på andra sidan mår man bra, och det nya livet blir bra på sitt nya sätt. Säg till om jag kan vara till hjälp på något sätt här i Majorna!
    Kram!
    K+2xH

  4. 4 mamasita

    Säger också att det kommer att bli bra– även om det okända är alltid– just det okända! 🙂 Jag har gjort nästan liknande resa/val som du står inför nu för 3 år sen. Och jag så till mig själv att om det inte fungerar så kan jag alltid flytta tillbaka till Stockholm. Den finns kvar liksom. Det endast jag tänker på nu är att kanske har kollat kommunala skolornas kvalitet lite mer i olika stadsdelar.

    Lycka till och du få gärna hör av dig till mig om det är något jag kan hjälpa med också. Välkommen hit!


  1. 1 10 aug – här är (nästan alla) svaren | knas och kalas

Kommentera

