Villervallakvoten fylld

28Jul13

I går regnade det när vi vaknade och utflyktsbehovet kändes plötsligt akut, trots att vi redan hade bestämt ”Lissan” (aka Liseberg) för morgondagen. Bensinkostnaden för en tripp ToR Göteborg överstiger väl fraktavgiften för Villervallas web-shop något, men det var inte svårt att övertala mig själv att det var en god idé med ett livebesök så att säga. Och vilken god idé det visade sig vara!
20130728-201030.jpgStjärngossen?

Dessutom tänkte jag vi kunde passa på att äntligen besöka Universeum, på avbockningslistan sedan länge. Det är nåt som händer med mig när jag kommer hit hemma-hemma som gör att jag bara inte får något gjort. Det är ju så skönt att bara vara. Och bättre ställe att bara vara på finns inte. Men nu – finalemente!
20130728-201359.jpgUniverseum!

20130728-201440.jpgFiskar…

20130728-202202.jpg… större fiskar…

20130728-201651.jpg… och jättestora skräcködlor!

20130728-201916.jpgKlätterapor…

Och mycket, mycket mer.

Knasluvemamman var slutkörd vid dagens slut, men Knasluvan hade energi över till diverse springtävlingar Götet runt. Kanske var jag utmattat av Villervallaanspänningen. Vilken lycka det är att shoppa ibland. (Och Knasluvan visade prov på en sällan skådad dos av tålamod i affären).

Jag ger lördagen 5 stjärnor av 5 möjliga.

No Responses Yet to “Villervallakvoten fylld”

  1. Kommentera

Kommentera

