Äntligen!

23Jun13

Åh, denna beslutsvånda! Jag hade tänkt att vi skulle kunna återanvända knasluvekusinernas studsmatta här i sommar. Men efter att ha förstått att den komplettering av kantskydd och nät som krävs kostar nästan lika mycket som en helt ny så bestämde jag att Knasluvan minsann skulle få en ny, helt egen strutsmatta i födelsedagspresent. Pippigullmamman har just köpt en på Rusta som verkar helt ok. Sen har Jysk en till bra pris. Sen har jag surfat runt och drabbats av en liten släng avundsjuka eftersom det finns studsmattor och sen finns det STUDSMATTOR (och i min bekantskapskrets som till stor det består av två välavlönade vuxna så är det STUDSMATTA som gäller). Men nu jag har landat i den förnuftiga verkligheten igen och kommit fram till att en lagom dyr och lagom stor studsmatta blir alldeles prima.

Viktiga studsmatteparametrar, förutom säkerheten då, verkar vara vikt och antal fjädrar. Och idag hittade jag den här på Biltema (305 cm) som har fler fjädrar, är tyngre och har fler ben än Rusta- och Jyskvarianterna. Så den blir det! Åh vad jag ser fram emot fredag morgon!! Ett snöre att följa skall gå från sovrummet, ut på baksidan, lite runtomkring, för att sedan leda till framsidan och nya studsmattan! Tjohoo!

14-412_l

2 Responses to “Äntligen!”

  1. 1 nylsa

    åh vad kul! Vi köpte en studsmatta för några veckor sen, stor succé!

  2. å han kommer bli glad 🙂 och du med!


Kommentera

