Summering, sommarvecka 1

15Jun13
  • Knasluvan har hunnit med både pensionärsresa, skolavslutning och kört ganska hårt med mormor.
  • I måndags när jag kom hem påstod han att mormor knappt hade lekt med honom alls, och att jag därför måste ställa upp. Jag vet inte jag om det var helt sant det där med leken, mormor såg iallafall inte ut att ha riktigt samma bild av dagen.
  • Det fyndade Harry Potterspelet visade sig vara en riktig hit. Tillräckligt enkelt för Knasluvan att klara själv, bara lite som jag behöver hjälpa till med. Och lite som Knasluvan fixade som inte jag gjorde. Jag tänkte ju inte på att använda flipendoformeln!
  • Jobbet verkar också bli bra. Det är väldigt lokalt. De känner min mamma och vissa har t o m jobbat med min mormor. Och vissa känner mig.
  • Patienterna är en salig blandning av okända och gamla skolkompisar. Har du fortsatt med franskan, frågade en för mig obekant man i dreadlocks? Sen faller bitarna på plats. Men Gud, det är ju ”A”, från 9B.
  • Ja och så har det fortsatt. Väldigt annorlunda jämfört med anonymiteten i storstan. Här har folk blivit lastbilschaffisar, servitriser och undersköterskor. Ja, jo, det känns bra.

    No Responses Yet to “Summering, sommarvecka 1”

    1. Kommentera

    Kommentera

