Flyttplaner

06Maj13

Jag tror vi kommer flytta, Knasluvan och jag, närmare familj med mormor och morfar. Det har varit en tanke ända sen jag började plugga. Först testa en termin, sen kanske flytt efter två år. Men så blev det ju inte. Innerst inne har jag väl haft en förhoppning att flytta i samband med en mammaledighet, men det gick ju inte precis enligt plan… Men nu börjar det verkligen närma sig beslutspunkt. Om ett år börjar Knasluvan skolan (GAAAALET!) och jag tänker att om vi skall flytta så är det bäst att göra det innan dess.

För mig stämmer det bäst pluggmässigt att flytta efter nästa termin. Inte särskilt långt kvar alltså. Så nu håller jag koll på lägenhetsmarknaden både här och där. Väldigt stressande och osäkert. Jag tänker att jag måste sälja först, men är lite rädd för hur stressad jag kommer bli att hitta något som blir bra när jag väl har sålt. Å andra sidan skulle stressnivån av att ha köpt något utan att ha sålt först säkert vara outhärdligt. Ja, hur som helst, detta upptar mycket av min tankeverksamhet just nu. Jag hade tom skickat iväg mormor och min syster på visning idag – men så blev det inställt för objektet var redan sålt. En liten dålig tendens som jag tycker mig skönja – väldigt lättsålt dit jag vill flytta och trögare marknad här.

7 Responses to “Flyttplaner”

  1. ååå det är liksom tråkigt-spännande…. fattar ju att det passar familjelivet som allra bäst även om vi kommer sakna er (eller få anledning att dra söder ut oftare)…..

  2. 2 mamasita

    Vi blir glada att få Knasluvan och er i gemenskapen och aktivitererna här! Välkommen (säger en gamla stockholmare som oxa tog steget och flyttade)!

    • Tack! Det var faktiskt när jag träffade dig här på nåt årsmöte som jag insåg att jag faktiskt känner en hel (liten i alla fall) hög göteborgsfemmisar, och att jag inte bara behöver bygga mitt kontaktnät på 25 år gamla bekantskaper från förr. Känns bra!

  3. 4 Ullah

    Kommer du att fortsätta utbildningen här då?

  4. Gunnar har plötsligt börjat köpa trisslotter. Jag tror att det har med din lägenhet att göra. 🙂


Kommentera

