Gött

19Apr13

Äntligen färdigtentat för den här omgången. Det har varit pressat schema de sista veckorna. I tisdags tänkte jag att jag får en hjärnblödning av all stress och all kunskap som skall samlas i huvudet. Lyckligtvis lättar ju trycket exponentiellt efter avslutad tenta i samma takt som detaljkunskaperna försvinner ur huvudet. Jag känner mig faktiskt redan helt återställd.

Så nu har vi lagat mat, sjungit fredagsmyssången och ätit gott. Knasluvan sitter i sin tv-fåtölj och äter den utlovade glassen och jag ligger i soffan i favorithörnet som nu äntligen är ledigt igen! (Baksidan med att ha mormor här, hon tar sig friheter med min soffa!) Ett glas rött upphällt och ostbågar i skålen. Det är nästan så att känslan efter en tenta uppväger all ångest som föregår. Så gött!



2 Responses to “Gött”

  1. Ååååå så skönt att denna omgång är över! Myyyys på dig!

  2. 2 Ullah

    Vad duktig du är, kära knasmamma!


Kommentera

