Tårar och tålamod

25Mar13

Skidskola idag för Knasluvan. Förra året gick han nybörjarkursen. Där var han först ner och gladast i backen. Mycket väntetid på några andra som inte tyckte det var lika kul. Men nu, fotsättningskurs och det är Knasluvan som är eftersläntraren! Tror han blev lite överraskad direkt när skidläraren drog iväg med ett ”då kör vi”. Och jag blev så stressad – jag vill ju att han skall hänga med och ha kul (och i ärlighetens namn vill jag inte att han skall vara den som sinkar gruppen, och att han skall vara lite framåt, stackars barn).

Vi fortsatte åka med Knasluvan i sele så han kände sig lite tryggare och övade så jag tror det kommer gå bättre i morgon. Men det var en kamp med tårar av trötthet och en envishet att vilja fortsätta åka, för det var ju kul samtidigt tyckte Knasluvan. Håll tummarna att det går bra i morgon – mest för mig (slappna av Knasluvemamman)! Knasluvans recension av dagen – det har gått JÄTTEBRA!!! Jag är jättebra på att åka skidor.

One Response to “Tårar och tålamod”

  1. Han kommer igen imorgon – på det sättet han kan och vill! Han har ju det GO som behövs eftersom han bedömde dagen så positivt!!!

    egentligen ganska bra övning som förälder också -att veta att de kan (eller kan lära sig) och vilja så mycket för deras skull men inte pressa på eller visa det.
    Svårt ibland – men vi har ju mer övning av den sorten i min familj – tålamodsprövande att vänta ut det man vet finns eller kunde finnas!


Kommentera

