Hur vill du ha det?

22Mar13

Har varit på en privat vårdcentral den här veckan. Lättakut varje dag mellan 8:30-9:30. Alla patienter välkomna, ingen urskiljning om behov föreligger. 9 akutpatienter (varav typ 100% oakuta) plus 5 bokade för min doktor. INNAN lunch!

Idag, seminarium på landstingsdriven vårdcentral. Sjukvårdskunnig personal i telefon som bokar in patienter och gör en bedömning hur bråttom det är.

Ja jag vet i alla fall vart jag helst vill att mina skattepengar skall gå. Jag vet också var jag helst skulle vilja vara patient. Och det är inte på det ställe som har 10 min per besökare på sig, inklusive administration som remisser och journalskrivning.

2 Responses to “Hur vill du ha det?”

  1. Jag är i själ och hjärta vänster politiskt. Men hamnade ändå på privat VC och det är enorm skillnad. Bra med tid hos läkaren, alltid en tid varje dag. Öppet senare på kvällarna och en personlig och öppen attityd hos alla i personalen.

    Så det kanske skiljer sig mellan olika ställen?

    • Det gör det alldeles säkert! Och det är ju toppen att du hittat ett ställe som tar hand om dig – det förtjänar du!!


Kommentera

