Nu blev jag matt

08Feb13

Jag försöker ordna det med vår sommar. Min avdelning på mitt gamla jobb har blivit outsourcead, så där blir det inget sommarjobb. Å andra sidan är jag ganska sugen på att jobba i vården och är nu kvalificerad att jobba som undersköterska så det blir väl bra tänker jag. Men undersköterskejobb är ju nu inte kända för att pågå enbart mellan 8 och 16 på vardagar, så då kom jag på idén att se om jag kunde få jobb och tillfällig förskoleplats i hem-hemkommunen där mormor och morfar bor. Så kunde de hjälpa till med det obekväma.

Har varit i kontakt med hem-hemkommunen och de har visat sig samarbetsvilliga. Har dessutom fått in en halv fot på ett toppenjobb på vårdcentralen hemma-hemma. Enda detaljen som återstår är att hem-hemkommunen skall ta kontakt med hemkommunen eftersom det är de som måste betala för sommarplatsen.

Men så nu har jag fått ett mail om att det verkar som jag måste säga upp platsen på Knasluvans nuvarande dagis för att de skall gå med på att betala! Men det går ju bara inte! Tänk om Knasluvan tvingas byta förskola, eller ännu värre (eller jag vet faktiskt inte vad som skulle vara värst) – ingen förskoleplats alls!! Nu blev jag väldigt matt.

One Response to “Nu blev jag matt”

  1. Men åh… varför måste allt vara så jobbigt?!


Kommentera

