På den inslagna vägen

02Jan13

Just hemkomna efter en riktigt skön jul-LEDIGHET. Efter att ha ätit oxfilé två dagar på raken känns det lämpligt att följa upp det med lite hummer såhär på lille-lördag. (Skulle bara handla mjölk men så hade de färsk amerikansk hummer för 69 kr i affären). Är ju nu väldigt bortskämd på skaldjursfronten så jag har aldrig vågat mig på en dylik tidigare, men 69 kr kan vi riskera tänker jag. Har en idé om att den blir bra av ett litet uppkok i saltat vatten à la Knasluvans. Återkommer med bedömning.

20130102-160425.jpg

One Response to “På den inslagna vägen”

  1. Ja kom med recept och bedömning – kunde passa oss att lyxa med en billig hummer imorgon…. Om det funkar…. Jag har ju egentligen bara ätit hummer en gång och den hade ju du tillagat…. Det var ju superit så jag litar på dig….


Kommentera

