Fredag

28Sep12

Knasluvan tittar på Nils Karlsson Pyssling och jag smälter den i mitt tycke goda pizzan, kopplar av och njuter av ett glas rött. Knasluvan har tydligen bestämt sig för att han bara gillar köpepizza och matvägrar. Inte heller gillar han längre blodpudding (gårdagens middag som han särskilt beställt) eller min favorit micrad omelett som vi åt tidigare i veckan. Äh, det är väl så helt enkelt att jag inte skall laga mat som jag tror han gillar för ”det gör ju alla barn” (tex är han inte särskilt förtjust i spagetti med köttfärssås, märkligt va).

Jag är nöjd och trött idag efter att ha avslutat min allra första vecka på ”klinik”. Det vill säga på en riktig avdelning på ett riktigt sjukhus. Hjärtavdelning i mitt fall och jag har fått säga den magiska frasen ”alla flyttar sig bort från sängen – jag laddar!” och sedan chockat ett rusande hjärta till rätt rytm. Jag har pratat in och ut patienter och skrivit journaler och daganteckningar. Mina digitala spår finns nu outplånligen i vårdvärlden. Och jag känner mig verkligen nöjd med veckan. Jag vet att jag alltid gillar saker när det är nytt, men jag tror det här är mer än så. Kan man tänka sig att det verkligen är så att jag hittat rätt!

Oj då, nyupptäckta 38,4 grader, kanske förklaringen till aptitbristen…

2 Responses to “Fredag”

  1. 1 Helena

    Grattis till första veckan!
    🙂
    Kan Noel få ha dig som handledare sedan? Han håller på att laga alla här ute på landet och det skulle kännas lite bättre om han utbildade sig först innan han syr ihop oss (idag var det sprickorna i tungan han fixade…)

    Hoppas Knasluvan kryar på sig!


Kommentera

