Dry my ass

08Sep12

Vår senaste favoritlåt, Knasluvans och min. Vi hörde den in bilen för första gången i våras någon gång, men då satte den sig bara som en melodislinga i mitt huvud. Na-na-na na nana-nana sjöng jag. ”Ka-ma-so” sjöng Knasluvan genast tillbaka, den finns i din bil! Drive my soul tänkte jag då och började leta på YouTube men hittade inget (visste inte artisten).

Men så äntligen – i bilen (såklart, det är ju där den finns) på väg hem från Astrid Lindgrens värld så kom den igen – ”Dry my soul” med Amanda Jenssen. Tjohoo!

Knasluvan som är i värsta varför- och vad-betyderåldern, vill såklart veta var ”Dry my soul” betyder. Så det blir översättning och försök till förklaring vad själen är. Att man kan bli ledsen i själen och att det kanske är därför man behöver torka den. Varpå Knasluvan replikerar, ”Jaha, sitter den i rumpan?”

Grym låt

2 Responses to “Dry my ass”

  1. 1 Helena

    Så himla härligt med en 4-årings självklara slutledningsförmåga! 🙂

  2. 2 Susanna

    Hahahaha! Skrattar tyst (så jag inte väcker någon känslig själ) och fick en tår i ögat.


Kommentera

