Bråkig

04Sep12

Nu har jag varit bråkig igen. Den röda PoP jackan jag köpte på Tradera, ”begagnad, men i mycket gott skick” landade här med bläckstreck på armen, fläck på ryggen och supersolkig på kanter och längs sömmar. När jag mailade säljaren och förklarade att jag var besviken över att få en smutsig jacka fick jag bara svaret att den är ju begagnad. Kände mest att jag ville skicka tillbaka den då jag tänkte att solket, det måste ju vara sånt som inte går bort i tvätten. Kunde liksom inte föreställa mig att någon skickar en helt otvättad jacka. Men efter Vanish och 60 graders tvättprogram så blev det faktiskt mycket bättre, dock inte bläckstrecket, det är fortfarande kvar. Väldigt skönt i och för sig, för nu kan jag tänka mig att låta Knasluvan använda den (vilket jag inte kunde i det skick den var i när den kom).

Här är (del av) säljarens senaste mail:

Hej. Som jag skrev tidigare är den i begagnat skick, och inte
nyskick, då rekommenderar jag att du handlar i butik, rean 
brukar vara jättebra!!!

Vad säger ni? Är jag märklig som förväntar mig att det jag köper är tvättat?

8 Responses to “Bråkig”

  1. 1 Erika

    Men herregud, vilken tafflig säljare. Lite konstigt med tanke på att alla köp på tradera betygsätts!!! Jag är med i flera FB grupper som säljer begagnat och där står det klart å tydligt att allt ska vara tvättat och alla Alla!! skönhetsfel ska talas om och priset sätts givetvis därefter. Så NEJ du är inte petig

  2. ”Begagnad, men i mycket gott skick” = inte utrymme för bläckfläckar. Självklart tvättar man sina kläder innan man säljer dem. Ge ett skitomdöme säger jag!

    PS Snorkigheten i svaret ger ett extra minus.

  3. 3 Malena

    Åh vad dålig stil! Tycker också att du ska ge henne ett riktigt skitomdöme! Själv råkade jag ut för att köpa en cykel på Blocket till Filippa, minns inte riktigt annonstexten men det stod inget som helst som kunde tyda på några skavanker. Jag ringer säljaren och han säger: ”Den är jättefin, mycket bra skick!” Var på jag klantigt nog inte frågade vidare utan jag litade på säljaren och skickar dit min svåger för att hämta cykeln. Och vi får en cykel utan vare sig lyse, ringklocka, reflexer, lås och inte ens ett stöd! Luktar stöldgods, men han sa att det var dottern som tappat bort nyckeln… Ett riktigt ångra-köp!

  4. Tack för stödet hörrni! Hon har gått med på att betale tillbaka frakten så jag kan inte riktigt med att ge henne dåligt omdöme. Och risken är väl att jag bara får ett negativt tillbaka. Fast jag önskar nästan att hon inte gått med på det där med frakten så jag kunde drämt i med ett riktigt fett minusbetyg!

  5. Skriv i kommentaren till ditt betyg att du först var besviken men att hon räddade det genom att bjuda på frakten. Ärlighet varar längst! Även jag fick en skitig jacka en gång, Bu och stort FETT minus för den säljaren. Trots att hon bjöd på en fleece i priset.

  6. 6 Tudorienne

    Det är det minsta hon ska göra. Man ska inte skriva i mycket gott skick om det finns minsta fläck.

  7. 7 Tudorienne

    Och ge inte omdöme först, låt henne börja.

  8. Seriöst, det är klart det man köper ska vara tvättat. Jag skulle aldrig skicka iväg kläder till någon utan att tvätta det, det är ju dålig stil. Tycker säljaren beter sig konstigt!


Kommentera

