Kramdags!

19Aug12

Kramdags! utropar Knasluvan plötsligt där han sitter framför Barnkanalen. Sen vänder han sig om och tittar anklagande på mig som inte ligger beredd i soffan. Jo serru, så är det hemma hos oss. Har man tur kan det bli kramdags kanske fem gånger under Bolibompa.

Vi börjar även hitta en lösning för pussandet. Knasluvan är ju inte nämnvärt förtjust i munpussar (som är de allra bästa enligt min mening). Han har nu förklarat att det är mitt spott han inte gillar (förståeligt, det låter ju inte särskilt tilltalande om man ser det på det viset). Men han har kommit på en kompromisslösning, jag måste först torka av munnen med tröjärmen (ja, alltså vad gör man inte…) så blöter han själv sin egen mun rejält ”För då känner jag inte ditt spott mamma!”. Ja, och så kan man få sig en. Tjoflöjt.

Ja, och just det, om man då låtsas svimma av lycka, då blir det så kul så då kan man få sig en helt radda! Man får ju inte vara dum.

No Responses Yet to “Kramdags!”

  1. Kommentera

Kommentera

