Med båt!

17Jul12

Igår kom mormor och morfar förbi sommarhuset (20 min bilresa från ordinariehuset, som också är en sommaridyll). De hade fixat en båt! Några bekanta hade tänkt köra den till tippen (!?) och var glada att bli av med den. Jag är väldigt glad att bli med den! (morfar har såklart en båt som man gärna får låna… men den här, den lånas ut utan affektionsvärde, mycket lättare så).

Idag blev det sjösättning och det blev Knasluvan och jag som fick ta premiärturen. Den är parfekt! Lätt att manövrera och starta (inte minst viktigt då den stannade 4 gånger på premiärturen… det upprepades dock inte efter bränsletillförsel…)

20120717-204249.jpg

Nu behöver vi bara ett stormkök också så kan vi köra min barndoms favoritkoncept. Ta båten ut till en holme, hitta en slät klippa att sitta på. Bada dig trött, sola dig varm. Koka sedan potatis och värm medhavda köttbullar i sås till lunch. Toppa med Mariekex och sockerdricka (gemensamt begrepp för all typ av läsk, i mitt fall skulle den helst vara gul), drucken ur engångsmuggar i bruna plasthållare.

Så stavas sommar på knasfamiljsvis.

No Responses Yet to “Med båt!”

  1. Kommentera

Kommentera

