Skräckfilmsvibbar

16Jul12

Det är sen kväll (dvs kl 9 i vår värld). Den ensamma Knasluvemamman kommer hem till det ensliga sommarhuset bärande på den sovande Knasluvepojken. Låser upp dörren, pojken vaknar till och vill ha välling. Mamman hämtar vällingflaskan och skall gå in på toa för att hämta tandborsten. Trycker ner handtaget…. en gång till… DET ÄR LÅST!!!

Skräck i mammamagen. En toa i ett tomt hus skall inte vara låst. Reptilhjärnan tar över. Fly eller illa fäkta? Rotar i kökslådorna och hittar en sax som kan passa för uppdraget. Vrid runt toalåset utifrån, öppna dörren… TOMT!!!

Visst är det mystiskt!

På något sätt måste den ha gått i baklås, men jag har lite svårt att förstå hur. Glad att jag öppnade i alla fall, jag hade omöjligt kunnat sova i ett hus med en låst toalettdörr.

Tog dock ändå det säkra före det osäkra och gjorde en liten barrikad för källartrappsdörren.

20120716-094342.jpg

Ja, och nu har vi alltså sovit lugnt, och helt ostörda, och vaknar upp i huset med den underbara trädgården. Solen skiner och ingenting ter sig ruggigt.

20120716-100841.jpg

One Response to “Skräckfilmsvibbar”

  1. 1 Helena

    Skönt att jag inte är ensam om att vara mörkrädd (?)! Här väckte jag Martin mitt i natten häromveckan när jag förstod att en mus tagit sig in genom den öppna altandörren. Inte en chans att jag motat ut den själv! Och inte vågar jag öppna dörren till barnens rum just nu heller för tänk om en mus tagit sig in genom det öppna fönstret. Som visserligen har myggnät, men ändå… Ha det så kul i fina huset! Kram!


Kommentera

