Mos dag

27Maj12

Idag är det ju mors dag. Den firas inte eftersom jag är helt allena här på hemmaplan. Däremot firade vi förra söndagen. Mos dag som Knasluvan uttryckte det som. Det hela började med ett missförstånd från min sida att det faktiskt var förra söndagen, mormor spelade med och Knasluvan var eld och lågor.

På torsdagen förklarade han att de minsann inte hade köpt en present till mig. Senare utvecklades det till att, det inte var något i ett paket, eller ”Ser du det där paketet mamma, med vita prickar? Det är inte till dig..

Så fort han öppnade ögonen på söndagens morgon rusade han upp, hämtade det prickiga paketet, och presenterade till mig på sängen. Jag visste att mormor hade planerat en liten frukost på sängen (man får ju passa på när vi är flera så Knasluvan lär sig hur det går till) så jag skickade in honom till mormor. Stök i köket men Knasluvan var tvungen att ta en sväng in till mig för att förklara att de minsann inte höll på med någonting i köket – så jag fick inte komma dit. Han är fantastisk på smyg och hemligheter.

Tänk vad jag blev överraskad. Frukost på sängen och paket! Vilken Mos dag!

No Responses Yet to “Mos dag”

  1. Kommentera

Kommentera

