Doktorskomplimang

23Apr12

Jag tror jag fick min första doktorskomplimang idag! Vi övar oss på riktiga patienter just nu (!!) och jag fick en toppenpatient där samtal och undersökning bara flöt på. När jag uttryckte min entusiasm över att lyckas slå reflexer på första försöket (vilket verkligen inte alltid är fallet – de som verkar vara enkla saker är inte alls det) svarade patienten att det måste bero på att jag var så förtroendeingivande så att h*n kunde slappna av så bra! Det måste väl vara en komplimang!?

3 Responses to “Doktorskomplimang”

  1. Absolut! Heja doktorn!

  2. 2 Ullah

    Säg till när man boka tid hos dig!

  3. 3 Susanna

    Självklart! Och reflexer är svåra. Om det är riktigt knepigt brukar jag be patienten kroka ihop fingrarna och dra allt vad de orkar. Då slappnar de av i benen och hepp- så flyger de plötsligt upp 🙂


Kommentera

