Charterdebaklet – upplösningen

11Apr12

Det tog lång tid innan vi tillslut fick svar från Fritidsresor och faktumet kvarstår att det inte finns någon Bamseklubb för vår bokade vecka. Vi fick erbjudande om att boka om till en annan ort, men det blev flera tusen dyrare trots att vi erbjöds 900 kr i rabatt per barn. Jag tyckte vi kunde få rabatten på vår bokade resa istället – men icke. Det fanns tydligen ingen rimlig anledning att kompensera oss. Här är delar av svaret:

"Som du själv skrivit tidigare har ni fått väldigt bra rabatt för 
båda barnen, och det finns ingen möjlighet eller rimlig 
anledning för oss att rabattera din resa ytterligare.
Kompensation i form av Bamseklubbenskostnad * 2 är om ni väljer 
att boka om för att få just Bamseklubben.
Därför blir svaret nej, ni får inte någon kompensation eller 
rabatt på den befintliga bokningen."

Vi fick dock även ett erbjudande om att boka av utan kostnad. Och efter lite runtsurfande så hittade jag en resa med Ving istället till samma pris (de var mycket dyrare när vi bokade ursprungligen)!! OCH MED BARNKLUBB.

Därför kändes det oerhört tillfredsställande att idag kunna maila dem med beskedet:

”Då väljer vi att avboka resan. När kan vi förvänta oss att få tillbaks det vi betalat in?”

Annonser


9 Responses to “Charterdebaklet – upplösningen”

  1. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!

    SEGER!!!!!!!!!!

    och detta borde iallafall till tidningarna!!!!

  2. YES!!!!! Och som gammal ”vingare” blir jag glad i min oranga själ!!!! Hoppas Knasluvan får det jättekul i Miniklubben!!!

  3. 4 Susanna

    JA, vad bra!!! Och då vet man vilket resebolag man ska akta sig för… Inte pga Bamseklubbsbrist, utan pga deras attitydproblem. Herregud, vad de hade tjänat på att erkänna sitt misstag och ersätta er skäligt. Och alldeles rimligt.

  4. 5 Tudorienne

    Bra!

  5. 6 Ullah

    Utmärkt!

  6. 7 Erika

    Yeah!!!!! Ha en underbar semester

  7. 8 Helena

    Vad jag inte förstår är hur Fritidsresor ur ditt mail kan få det till att du ”redan fått bra rabatt”, Du skriver ju att din resa blev dyrare… Dumma Fritte!

    Bra att det löste sig – och enjoy Ving! Vi har rest med dem och haft det riktigt bra!

    /Helena


  1. 1 Spänd väntan « knas och kalas

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s


%d bloggare gillar detta: