Onödig och underbar

08Apr12

På väg hem från skidfjällen igår stannade vi till på det bisarra Dragon Gate utanför Gävle. Lunchbuffen ger jag 2 kinesiska solar av 5. Inget att köra någon omväg för.

Men så hittade vi den här, bland allsköns ting som bjöds ut till försäljning. En kinesisk-rysk-docka. Jag älskade de där dockorna när jag var liten! Men jag minns att jag alltid blev lite besviken för att den sista var så stor, man ville ju att den skulle gå att dela mer. Därför kunde jag bara inte motstå den här. Jag trodde jag var i mitten inte bara en utan två gånger extra. Det går att öppna den här också, konstaterade Knasluvan! Den minsta var en ynkepytt.

Så vi lämnade Dragon Gate med hela 10 nya resenärer i bagaget.

20120408-151731.jpg

Onödigt va!

3 Responses to “Onödig och underbar”

  1. Absolut inte onödigt. Och jag hade samma kännsla av besvikenhet när dom tog slut aldeles för tidigt! Men tur att kineserna är så små att flera får plats 😉
    Jag tycker den är underbar!!!!

    • 😀 ja verkligen tur att de är så små! Den har redan gjort rätt för sig genom att inspirera till röjning i Knasluvans bokhylla för att få en egen plats. Så nu är det fint i hyllan!

  2. tycker de verkar helt livsviktiga! barndomens mirakel!!!


Kommentera

