Motivationshöjande

27Mar12

Knasluvan är väldigt intresserad av bokstäver. Han kan alla sen länge. Om man säger ett ord så kan han också identifiera vilken bokstav det börjar på. Jag är mäkta imponerad och slits mellan att vilja drilla honom och att dämpa intresset. Jag känner mig själv lite halvtraumatiserad av att ha lidit mig igenom första klassens högläsningsljudande när jag själv kunde läsa sen tidigare. Varför kunde inte jag få läsa hela tiden – så skulle det ju gå så mycket snabbare kände jag. Har faktiskt fortfarande lite svårt för högläsning, generellt sett.

Idag har vi i alla fall haft lite läs- och skrivträning på kylskåpet. Vi kör tema för att göra det hela extra intressant. Saker man kan få höra hemma hos Knasluvans:

”- Nej mamma, ta inte S:et från BAJS:et!”

One Response to “Motivationshöjande”

  1. 1 Ullah

    Nej, du skall väl inte stoppa en vetgirig ung man!!! Det är inte säkert att de sitter och tragglar sådär nuförtiden. Jag tror inte det, faktiskt.


Kommentera

