BESVIKEN

22Mar12

Hur tolkar du följande??

Från Fritidsresors hemsida:
”Bamseklubben för alla barn 3–6 år och Super Kids för barn i åldern 7–12 år finns på plats 11/6–19/8, förbokas hemifrån.”

Vi reser på kvällen den 10/6, kommer vi kunna ha barnen i Bamseklubben 2 timmar med skoj och stoj de fem vardagarna?

Svar – NEJ. Den text ovan som för mig är kristallklar betyder nämligen att det är på avgångar från den 11:e som det finns Bamseklubb. Finns det någon resa den 11:e? Nej den första avgången FRÅN OCH MED ELLER EFTER den 11:e är den 14:e. Alltså börjar inte Bamseklubbsaktiviteterna förrän den 15:e. Det skulle alltså kunna bli en dags Bamse för oss.

Åh jag såg så fram emot det där. Mest för Knasluvans skull, han skulle tycka det var så kul! Men även för min egen del. Två lediga slapptimmar per dag. Det är hårdvaluta för en ensamstående mamma.

Jag är riktigt riktigt besviken. Så där ”arg och ledsen så man gråter i telefon-besviken”.

5 Responses to “BESVIKEN”

  1. NÄÄÄÄ!

    Det var SUPERDÅLIGT!!!!

    Jag har hört att det hotellet själva har någon barnklubb också – som jag vet fanns i slutet av september när Bamseklubben hade åkt hem (min kollegors dotter sprang in där några gånger när de var där)… Kanske har de öppet för aktivitet då?

    BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!

  2. Åh, men jag tolkar det inte alls så. Är inte Bamseklubben för de som är på plats och det är ju ni från den 11:e. Men jag är ingen charterresenär, så jag kanske har dålig koll.

  3. 4 Susanna

    Men så otroligt töntigt att de skriver att de har Bamseklubb på plats från 11/6 om den inte kör igång förrän den 15/6 som det uppenbarligen är i verkligheten? Supertrist, jag förstår verkligen din besvikelse!

  4. INTE OKEJ hälsar en annan Femmis-mamma som jobbar med att skriva tydliga texter på svenska.


Kommentera

