Det löser sig

14Mar12

Läste just ett inlägg av Mamma Vilja angående att Mini just slutat med napp – på eget bevåg. Det gav mig inspiration att dela med mig av min absolut största lärdom såhär långt i föräldraskapet:

DET LÖSER SIG.

Jag vet inte hur många steg i växaprocessen som jag funderat över när det gäller Knasluvan; sluta amma, somna på kvällarna, sluta med napp, sluta med blöja, äta människomat (fast här fick man ändå ligga i lite med de där burkarna), äta själv, sluta med barnstolen, sitta kvar vid bordet när man inte sitter i en barnstol, sitta kvar i vagnen när man inte är fastspänd, sova hela natten, sluta med nattblöja, ta på sig ytterkläder själv, osv osv osv.

Och nästan allting har bara ordnat sig, av sig själv. I sinom tid. När Knasluvan varit redo. Helt plötsligt lägger jag bara fram overallen på golvet och så tar han på sig den själv. Vet inte när jag började med det. En dag var det bara så.

Så sluta fundera.

DET LÖSER SIG.

3 Responses to “Det löser sig”

  1. 1 Erika

    Underbart inlägg!!!!!!!! Har bara varit mamma i 18 månader men kan inte annat än hålla med dej. Precis så upplever jag livet också. De små liven är så kloka och lär oss så mycket. Ju mer jag bara flyter med i all utveckling och framsteg desto lugnare vardag för oss alla.

  2. Hear hear!

  3. 3 Gunilla

    Precis så:)


Kommentera

