Bakterievecka

20Feb12

På en buss eller tunnelbana nära dig i morse satt det förmodligen någon av de 150 entusiastiska läkarstudenter som idag har med sig ett faecesprov i väskan. Under denna vecka är det nämligen storodling av bakterier på schemat. Näsa, svalg och tarm skall analyseras.

Skall bli lite spännande att se vad man går och bär omkring på. Får verkligen inte hoppas att jag är koloniserad av några musikaliska bakterier i alla fall.

2 Responses to “Bakterievecka”

  1. Jag inte åkt vare sig det ena eller det andra idag, men väntar med spänning på rapporten av bacillodlarveckan!

  2. 2 Ullah

    Samma här! Men är verkligen musikaliska bakterier så farliga? Jag kan tänka mig värre. Men vad vet jag, en enkel humanist…


Kommentera

