Vardagslunken

17Jan12

Vardagarna är det som funkar bäst hemma hos oss just nu. Jag har alltid varit lite förtjust i rutiner och det verkar vara Knasluvans grej också. En dag där vi bara såsar-omkring leder ofelbart till gnällig Knasluva och lättretlig mamma. Jag har svårt att hoppa ur sängen på helgmorgonen, men jag tror egentligen bara jag blir tröttare av den där timmen som jag ligger kvar medan Knasluvan roar sig själv. Innan jag kommit mig upp är Knasluvan redan rastlös och jag är som sagt segare än en timme tidigare. Tror det är vintern också, vet att vi hade en period där det bråkades mer än vanligt förra vintern också.

Nä – tacka vettja måndag! Då är det harmoni i Knasluvehemmet.

4 Responses to “Vardagslunken”

  1. 1 Ullah

    Vad jobbigt! Men då vet ni i alla fall vad som gäller!

    • Ja det är egentligen enkelt. Lite mer fart på mig bara. Han är helnöjd när jag grejar, städ, disk eller matlagning – då roar han sig prima på egen hand. Det är slapperiet som han har invändningar emot.

  2. 3 Susanna

    Jag känner precis likadant! Vardagen är lätt bäst. Man har inga stora förväntningar och de största lyckorusen brukar för mig komma på vardagar, när man plötsligt bara känner hur härligt livet är. Med regn och havregrynsgröt 🙂


Kommentera

