Är jag en sån nu!?

06Dec11

Jag har blivit skälld på nu igen, eller åtminstone högljutt fnyst åt. Jag mötte en annan mamma på väg hem från dagis och vi bytte några ord på trottoaren. En arg tant tyckte uppenbarligen inte att hon kunde gå förbi oss utan skulle prompt gå emellan. Och då kan man ju såklart tycka att vi stod i vägen. Men hur vore det med ett ”ursäkta” känner jag? Det brukar ju vara gängse standard om man vill att någon skall flytta på sig. Får man inte prata på trottoaren? Jag blev så uppretad så nu har jag skrivit en insändare till lokaltidningen.

Hjälp – jag tror jag håller på att förvandlas – till en arg tant!!!

4 Responses to “Är jag en sån nu!?”

  1. Tänk om den andra tanten i sin tur har skrivit en insändare om hänsynslösa trottoarpratare?! 😉

  2. 3 E.

    Velkommen til arg-tanternas klub. Jeg skældte ud på 3 12- årige på pendeltåget, som beteede sig som abekatte. Følte mig virkelig gammel bagefter 🙂


  1. 1 Publicerad « knas och kalas

Kommentera

