Rastlöst

22Nov11

Usch. Nu har vi varit instängda här i flera dagar. Knasluvan har fortfarande lite feber så det blir nog ingen förskola i morgon heller. Åh, jag är verkligen ingen bra lekmamma. Och Knasluvan är ingen särskilt bra lekunge heller. Han är inte sån att han kan sitta en lång stund och roa sig med Lego eller tågbana, eller ens en kort stund. Han är den sociala typen helt enkelt. Lek med andra barn eller möjligen med mig, det är vad han gillar. Jag gör halvhjärtade försök till lekförslag, skall vi pussla? rita? spela memo? tågbanan? Men vid ”nej” så är jag inte den som insisterar precis.

Så det blir film. Knasluvan är nöjd och jag sitter med dåligt samveteklumpen i magen igen. Idag har vi varit en kort sväng och handlat och sen bakat en rulltårta och läst en tidning vi köpte, men däremellan är det underhållning i form av rörliga bilder som gäller. Och när han måste ta paus blir han ledsen, och det märks att han är trött, rastlös och uttråkad. Den är lite beroendeframkallande den där passiva underhållningen. Men vi HAR det ju inte såhär i vanliga fall. Hur gör ni när ni har sjuka barn. Är det fest hela dan?…

No Responses Yet to “Rastlöst”

  1. Kommentera

Kommentera

