Effektivitet

18Nov11

Sitter i soffan under en filt och lyssnar på en inspelning av gårdagens föreläsningar. Skulle egentligen varit på min första obduktion idag men det blev inställd då det fanns något fall tillgängligt. Lite absurt sådär men fint ändå såklart.

Om det inte vore så att det är så trevligt att vara i skolan och träffa klasskompisarna så har jag nu utvecklat den ultimata effektivitetsstrategin. Jag utnyttjade den tex igår då vi bara hade två föreläsningar på eftermiddagen. En snäll klasskompis som masar sig dit spelar in det hela och lägger upp inspelningen på en sajt som vi kan komma åt. Jag sparar på detta sätt 2×30 minuter i cykeltid och 15 minuter i rast. Sen lyssnar jag i 1,5 ggr hastigheten och sparar därför ytterligare 15 minuter på varje 45 minuters föreläsningstimme. Så det som igår skulle tagit 2 timmar och 45 minuter klarar jag av på 1 timme! Effektivt va!

Så här ligger jag nu med en kopp gott kaffe och bloggar lyssnar. Jag tror jag unnar mig att lyssna i normal hastighet till och med. Jag fick ju ändå en hel förmiddag extra på grund av friskhet.

No Responses Yet to “Effektivitet”

  1. Kommentera

Kommentera

