Myskväll

16Nov11

Under en period tänkte jag att jag måste trimma in Knasluvan så att han kan somna själv på kvällen så att jag skulle få lite mer tid. Så DUMT. Vilken tur att jag aldrig satte den planen i verket. Den där stunden på kvällen med välling, bok, tandborsning och prat är ju bara hur mysig som helst.

Att få ta del av Knasluvans roliga och tokiga tankar och ligga och småmysa. Ikväll borrade vi ett hål i väggen till köket. Och då var man ju tvungen att ha en stor tjock madrass i köket. Att landa på när man hoppar igenom såklart förklarade Knasluvan när jag undrade varför. Sen fick han syn på venerna på min hand och undrade om det var den där sladden. Vilken sladd undrar jag. Jo sladden som går till hjärnan så man kan röra handen (jag hade visst förklarat nerverna för honom men det hade jag glömt). Sen fick jag världens komplimang  – ”Du är så fin mamma!”. Och sen var han tvungen att plåga mig lite och rätt var det var lyckades han andas i mitt öra och det kittlades ju så mycket så vi fick ett fnissanfall båda två. Och sen snick-snackade han och snick-snackade och snick-snackade…

Och sen när han somnar. Åh hjärtat. Då svämmar det över av kärlek. Det är nåt alldeles särskilt när de sover. Småknopparna. En puss på kinden och sen lämnar jag rummet med ett leende på läpparna.

No Responses Yet to “Myskväll”

  1. Kommentera

Kommentera

